bra, bra, bra - och dåligt.

Igår körde jag på och var överdrivet duktig och åkte till skolan fyra timmar innan jag började för att skriva en slutuppsats i mitt individuella val (Människan socialt- och kulturellt) om den romska klädedräkten och våra fördomar om denna. Skrev även en psykologiuppgift som jag hamnat lite efter med men nu har klarat av. Känns störtskönt i kistan ska ni veta.

På matten fick jag också veta att jag haft alla rätt på en liten tipspromenad med olika mattegrejer som vi haft dagen innan. Fyfan vad det kändes bra, särskilt eftersom det varit mitt (och många andras i min klass) stora problem det här året. Varför ska samhällselever ha Matematik B obligatoriskt? Det är ju känt att de som väljer ett sådant program inte direkt är mattehjärnor...

Strax innan jag gick hem ropade jag till min ordinarie mattelärare (jag och halva klassen har en annan, mer känd som Lemuren) och berättade om mitt resultat, hon blev lika glad som jag själv och öste lovande ord om att jag kommer klara kursen över mig. Kändes så jävla bra. Sedan nämnde hon det förskräckliga - min idéskiss om mitt projektarbete har blivit underkänd. Dampar ur om det här senare, jag lovar, det kommer.

Har även fått jobb i sommar, vilket muntrade upp mig en del. Fetingnice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0