Fallen krigare

Som ni Harry Potter-fantaster där ute säkert förstår är dagens rubrik hämtad från ett kapitel i den avslutande delen i serien, Harry Potter och Dödsrelikerna. Anledningen till att jag använder dessa ord är för att de passar så väl in på min morfar. Han dog nämligen tidigare i veckan. Det är en stor sorg som väller upp inom mig, trots att jag var förberedd på det och har varit det ett tag nu.

På tisdag hade du fyllt 85 morfar. 85 långa, mestadels friska år. Jag är glad över att jag hann tillbringa mycket av din sista tid med dig, trots att jag nu bor närmare trettio mil bort. Vi kanske är närmare varandra nu, för jag vet att jag alltid kommer vara hos dig, likväl som du alltid kommer vara hos mig. Jag är också glad för att du inte behövde lida särskilt länge, att det gick snabbt utför så att du slapp en utdragen och obehaglig framtid. Det här är nog det bästa för dig, det bästa för oss alla. Jag älskar dig morfar. Jag kommer alltid att göra det.  

Kommentarer
Postat av: MAMMA

Underbart kära dotter!

2011-02-03 @ 10:42:56
Postat av: Leila

Jag beklagar <3

2011-02-03 @ 18:21:47
URL: http://leilalala.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0