shit.

Kollade upp Viktor Noréns soloprojekt Viktorious. Jag hade bilden framför mig att det skulle vara nice, nästan så att det skulle vara väldigt, väldigt nice, men herrejisses så fel jag kunde ha. Det är nästan så att jag skäms på något sätt.. Haha, nästan sa jag! Tyckte mest det lät som någonting man hör i någon ful, svensk (eller amerikansk, fast logiken finns ju emellan Sverige och USA med tanke på hur vi tar efter de amerikanska idealen och levnadssätten. Islamisering av Sverige? Snarare amerikanisering, men det är en annan diskussion.) när någonting är nästan på gränsen till alldeles för glatt och perfekt, en ALLT ÄR BRA NU TROTS DE MISSTAG VI GJORT OCH ALLA NEDERLAG VI HAFT OCH ALLA MOTGÅNGAR VI MÖTT-låt eller vad man ska säga. Fast för barn. Om ni förstår?
Det är väl inte helt värdelöst, men....eller jo, det är det.
Bedöm själv.
"Hej kolla vad jag är androgyn och häftig, jag har nagellack på mig!"
Skäms Borlänge, skäms.
En annan sak som Borlänge verkligen inte ska skämmas för är bokningarna till Peace & Love. Igår släpptes The Strokes som en av headlinesen och det känns ju allt annat än dåligt, det här blir bara bättre och bättre. Patrick Wolf, Lykke Li, The Strokes, The Ark (skitglad över att jag äntligen får se dem, perfekt tajming nu också när de ska lägga ner), Those Dancing Days.... Så glad, så nöjd. Det som gör mig ännu gladare är hur jävla underbart det kommer att vara, trots att jag kommer vara utfattig hela sommaren. Men vad gör det, när det känns som att det kommer bli den bästa någonsin?

Kommentarer
Postat av: ljungberg.

Haha, hahaha, ha. Ofta man skulle ha förväntningar från någon som spelar i ett band som Sugarplum Fairy. x) Fjortisband och fjortisartist för fjortistfolk.

2011-04-08 @ 17:21:59
URL: http://lowfidelity.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej vad du är cool som föraktar Viktor Norén och Sugarplum fairy, så otroligt smart och originellt! Formulär A1 för en hipsterwannabe. Lika coolt som dom som hatade ABBA på sjuttiotalet. Viktor skrattar nog ända till banken.

2011-04-09 @ 17:35:25
Postat av: Lina

Ja, du har nog rätt. Det är ganska illa att man inte kan ogilla något längre, utan om man gör det, försöker man vara "cool", eller alternativ. Jävlar vad cool jag är isåfall.

2011-04-11 @ 12:26:54
Postat av: Malin

Nej jag ogillar det mesta inom populärkulturen, men jag snobbar inte med det på min blogg. Fast jag förstår att Viktor Norén är det absolut värsta som finns just nu och då måste man ju få ge utlopp för sina känslor. Kolla intervjun på Rodeo så får du ännu mer att oja dig över.

2011-04-11 @ 20:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0