cold and dry

Det är precis vad jag är just nu, kall och torr. Den totala motsatsen mot vad jag varit den större delen av dagen, som spenderats i Moras skogar med SPSPKU09 + SPEI09A. Vandring var på schemat och vi begav oss med stinna ryggsäckar ut på äventyr bland träd, mossa och bäckar. Första etappen, Mora-Eldris, gick väldigt smidigt eftersom vi gick främst på Vasaloppspåret som var brett och fint. Väl i Eldris så sattes ett tiotal stormkök upp och minestronesoppa var på menyn, vilket åkte ner i magsäcken helt utan problem med tanke på att min mage skrek efter mat. Vi var kvar där i ungefär en timme, sedan var det dags för etapp två (Eldris-Karlsberget-Rostberg), som jag trodde skulle vara mycket skönare och mer bekväm än den första, eftersom vi då skulle vara mätta och ha en kortare sträcka framför oss. Tji fick jag.

På denna sträcka fanns bäckar att korsas (med endast hala stenar som platser där förslagsvis en fot kunde placeras), branta uppförsbackar, bergspromenader på minimala stigar och fullt med insekter. Svetten lackade och jag trodde ärligt talat att jag skulle ge upp därute i Moraskogarna (och kanske "äntligen" bli den björnmat som jag så länge gnällt om att jag kommer att bli), men till slut hittade vi ut och fick pusta lite. Min grupp var sist på plats, men å andra sidan den enda som följt kartan till punkt och pricka; majoriteten av alla (eller ja, alla utom vi) hade totalt struntat i att gå uppför Karlsberget, vilket också besparade dem lång tid och stor möda. Därför tycker jag att min grupp ska ha en eloge för väl utfört arbete och stor äventyrslust. Vi är bäst.

Läxor borde göras nu, får se hur det blir. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0