As you fly your kite i shun the sight

De senaste dagarna har jag gått mycket inne på Röda Korset i Mora. En ren guldgruva, som jag nu har återupptäckt. Har fyndat så otroligt mycket grejer där för minimala priser (eller vad sägs om en tjocktröja + frän tisha för 60:- sammanlagt?) och jag ser nya pärlor hela tiden. Jag måste gå dit och bara titta en hel dag någon gång, för det är oftast när jag väntar på bussen som jag går in där, alltså är jag under tidspress eftersom bussarna inte går var tolfte minut som jag är uppväxt med. (Fattar inte hur man kunde klaga för det då!)

Hade spanska idag, där jag fascinerades över hur duktig jag faktiskt har blivit på språket. Vi fick under en tidigare lektion skriva flera meningar på svenska i preteritum, som man sedan lämnade in till läraren och sen delade hon ut allas meningar till de andra i klassen. Sedan skulle vi översätta det som stod där, och jag som känt att jag inte lärt mig någonting blev glatt överraskad när jag jämförde mina resultat med facit och märkte att bortsett från några slarvfel inte hade alls så många fel som jag innan trodde. Helt frikkin amazing.

Och förresten så är det helt förjävligt att Sverigedemokraterna har kommit i riksdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0