you heal my wounds and dry my tears

Hösten här är så mycket mildare, trots att det har varit mer snö här än det varit norrut. Den har dock försvunnit direkt, om jag förstått det rätt (och enligt ren logik lär det vara så också, särskilt eftersom jag själv inte hann möta den). I Orsa snöade det mikroskopiskt lite, vädret har egentligen varit rätt ofarligt, fast kylan börjar komma och det gillar jag inte. Fick dock tre par termosockor så att jag ska kunna värma mig litegrann om mina små fossingar, och de hjälper jättemycket. Undrar dock hur jag ska klara mig när termometern passerar -30... Det är sådana här aspekter som gör att jag nästan, men bara nästan, förstår att jag kallas Stockholmarn.

Jag goar in mig i lager på lager, feta stickade tröjor och filtar, duntofflor och päls (aka orakade ben), kryper ner i fåtöljer med detta och en halvliter te och njuter av allt det mysiga. Mörkret gillar jag ändå, och kylan också litegrann, (likaså snö men där är vi inte riktigt än), men dock endast att se på. Jisses säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: ljungberg.

Jisses!

2010-10-31 @ 21:45:16
URL: http://lowfidelity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0