"Why am I Mr. Pink?" "Because you're a FAGGOT!"

Hejsan fina ni. Efter ett litet utbrott häromdagen har jag nu återhämtat mig, tror jag nog iallafall. Imorgon blir det skola igen (yes, på en lördag) för då har vi öppet hus. Har noll koll på vad vi kommer att göra, liksom vår handledare, och vet inte ens när jag ska vara här. Chillidill lär det nog bli iallafall, verkar det som. Det enda jag vet är att jag ska hålla mitt tal inför nästintill obefintlig publik, ett tal med ämnet könsroller. I många fall blir det nästan alltid kvinnorna som får utses som hack-kycklingar, men i mitt tal tar jag både upp varför det anses vara synd om kvinnorna och min teori om vad som ligger bakom det. Männens situation är även den utsatt, eftersom de tvingas ta till en känslolös machoattityd som försvar. Män får inte gråta, det är en oskriven regel som är djupt rotad i vår ryggmärg. Om en man/pojke/ungdom av hankön skulle ha kinderna våta av tårar skulle han genast kallas för någonting som vanhedrar det manliga släktet totalt. Bög.

När blev bög egentligen ett skällsord, och varför använder man det som man gör det idag? Jag kan verkligen inte förstå det, men om någon annan har någon synpunkt och/eller förklaring på detta är ni välkomna att dela med er.


Kommentarer
Postat av: Leila

Förstår inte heller varför "bög" används som skällsord :/



Men ja, jag håller med. Man nämner typ alltid kvinnors utsatta situation, mne sällan männens Oo Skjumt, nood.



Heyyy, lycka till med talet och shit! xD

2010-11-12 @ 20:23:43
URL: http://leilalala.tumblr.com
Postat av: beeenjamin

jo, det är lite tråkigt. Skulle vilja skriva något jättesmart i ämnet men kommer inte på någonting, hoppas det gick braoo yaoo

2010-11-15 @ 18:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0