you're my greatest hit

Goder afton käraste flickor, pojkar och ni som ännu inte fått ert kön utrett. På något sätt fick jag känslan att det nog är dags att uppdatera nu eftersom jag den senaste tiden varit väldigt aktiv och ska försöka vara det i fortsättningen. Denna långhelg har känts sjukt lång utan att ha gjort någonting, eller torsdagen spenderades på Wasa där det var gymnasiefest med kändistema. Rätt naiz, gillar grejen med teman för då har man direkt en öppning på konversationer med folk man aldrig träffat förut. Dessutom tycker jag det är kul att klä ut sig, och är det sådant på schemat går jag all in hehe. Kvällen till ära var jag Lady GaGa precis som tre andra (men jag var där först så vi säger att jag var mest riktig och de andra bara plagierade mig för min totala awesomeness!) och Rebecca var Beyoncé. Naiz naiz. Det var även en rejäl blandning på karaktärer runt omkring på festen, från Björn Borg till Snövit och Amy Winehouse samt Henrik Berggren (sångaren i Broder Daniel för er som ej vet vem han är). Jag tror att Telephone-duon var de enda som var spiknyktra, men det var skoj ändå.

Har även hunnit med att slinga håret, bilder på håret och GaGa-looken kommer nog senare om jag kommer ihåg det. Påminn mig!

Svar på yo no soy marinero, soy capitán:
Leila: Det verkar rätt tragiskt att vi tänker så också, det blir liksom att man skyller ifrån sig på alla tidigare generationer för hur tillståndet på vår jord är idag. Det stämmer dock att de startade det, men på den tiden visste man inte heller om alla konsekvenser vilket vi gör idag och även borde stoppa. Med andra ord, istället för att ta vårt ansvar och bromsa miljöproblemen så mycket vi kan genom att alla gör sin egen del av arbetet så skyller vi skulden på äldre generationer för att de sabbat vår jord. Hör du hur illa det låter? Fyfan säger jag bara, fyfan.
Och förresten, det heter "ta till"!

Benjamin: del Toro är awesome, annars skulle jag aldrig lovorda honom så mycket i tidigare inlägg. Bilbo har jag noll koll på, förutom att Tolkien skrev den som "barnbok", en berättelse som utspelar sin innan Sagan om Ringen-triologin om jag inte är ute och cyklar. Aldrig läst någon av dem, vilket jag kanske borde.

Kommentarer
Postat av: Leila

Ja, det är sant. Det är ju under den senare tiden som man insett vilka konsekvenser vår livsstil har haft på jorden. Det jag menade var att när man nu insett detta så borde man väl göra någonting åt det, som du säger; ta vårt ansvar.

Justja, "ta till" xP Tack! xD



Och jag fattar inte hur man svarar på kommentarer, vilket man kanske inte ens kan göra, men i alla fall så håller jag med Benjamn; man borde börja på politisk nivå, så det blir enklare och dessutom så tar nog folk det på större allvar så.

2010-05-16 @ 17:14:11
URL: http://leilahs.blogg.se/
Postat av: beeenjamin!

JA! MILJÖREVOLUTION! klimatsmart-diktatur ftw!



jaha, var ni telephone duo, najs fett genomtänkt :P har du läst sagan om ringen böckerna? Jag har knappt sett filmerna men böckerna verkar mycket mer spännande :)

2010-05-17 @ 14:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0