yo no soy marinero, soy capitán

Spanska på ingång, det blir endast film idag då vi ska se slutet på El Espinazo del Diablo, en film av Guillermo del Toro som också gjort El Labirinto del Fauno (Pans Labyrint), men också är högaktuell som regissör för filmatiseringen av Bilbo. Rätt tufft, tycker jag ändå, och jag ser verkligen fram emot den filmen eftersom del Toro är en sjukt grym regissör och storyteller (finns för fasiken inget bra ord för det på svenska. "Historieberättare" elle "Sagoberättare" liksom? No way.)

För övrigt åt jag en macka tidigare och tappade tomat mellan mina ben, av ren reflex lyckades jag klämma denna och jag har nu en sval, blöt fläck på mina byxor på en härligt misstänkt plats. Yihaaaa

Fortsätter nu mitt nytänk och svarar på kommentarer.
extra special super-licious
Benjamin: Cirkus Kiev lär du älska. På www.sr.se finns säkert en särskild "tablå" där du kan kolla upp när och i vilken kanal vissa program sänds, gillar även Fredagsflörten där de parar ihop olika personer via telefonsamtal och där exempelvis en tjej ringer in och får prata och ställa frågor till två (eller tre? minns inte) killar och sedan efteråt välja vilken hon vill gå på dejt med.

Smart idé med låtlistor, det kan även vara ett tillfälle att hitta på ett nytt arbete så arbetslösheten minskar. Tänk dig bara: Hej, jag heter Benjamin och jag jobbar som låtlistearkiverare. HEHEHHE. Jag tror att radiopratare är ett ganska svårt jobb, man måste hela tiden fånga lyssnarna och ha intressanta saker att säga som engagerar just den målgrupp man riktar sig till, samtidigt som det aldrig får bli tyst. Dessutom måste man ha en behaglig röst som går att lyssna på och är lätt att tycka om för att lyckas bra. Heliga listan verkar smart, men vem bestämmer den? Ytterligare ett yrke på karriärskartan? Snacka hatad och älskad man lär bli eftersom alla har olika smak (och tur är väl egentligen det?).

Jag själv laddar aldrig ner musik för att jag tycker det är personligare med skivor, det är tråkigt att inte fler tänker på och bevarar detta. Men å andra sidan främjar nedladdningen fler konserter eftersom det blir artisternas största inkomstkälla om skivor ej säljs.

Madonna-diskussionen lägger jag härmed ner för att ämnet blivit uttjatat, vi tycker olika och ingen av oss verkar kunna övertyga den andra till något annat (även om det inte är det man egentligen är ute efter så blir det too much).

tralala lilla molntuss:
Benjamin och Leila: Redan nu har temperaturen stigit ett antal grader på få år, stiger temperaturen lika mycket i denna takt lär vi ha ett klimat i Sverige där medeltemperaturen under de varmaste perioderna på sommaren sträcker sig ända till 70 C om 50 år. Hur blir det då i de redan torkdrabbade länderna som inte har vatten ens idag? Jordens undergång är närmare än vi tror om vi ska vara drastiska. Men gör vi inte heller någonting idag kanske detta är en möjlig framtid.


Kommentarer
Postat av: Leila

Smart drag att lägga ned Madonna-diskussionen, nood :)



Juppjupp, vi är typ doomed. Elelr i alla fall de kommande generationerna. I fall ingen lyckas uppfinna en tidsmaskin och ändra på hela historian. Dock skulle ju det kunna leda till oanade konsekvenser. Butterfly effect, you know? xD Men tillbaka till ämnet: jag tycker att vi är jävligt själviska som inte tar åt ("tar åt" - säger man så? det låter fel xP) mer drastiska åtgärder, vi är ju som sagt redan sent ute.

2010-05-11 @ 19:20:48
URL: http://leilahs.blogg.se/
Postat av: beeenjamin!

jo, mer dratiska metoder borde man göra. Och börja på politisk nivå så det blir lättare att vara miljövänlig m.m! oh, the butterfly effect! :P

2010-05-12 @ 14:11:23
Postat av: beeenjamin!

oh, den spanska regissören! han är fett grym! och bra! :P jag tänker alltid på träd när jag tänker på honom, kan bero på faunen. är inte bilbo ett träd också?



Fan vad många nya jobb jag fixar :P arbetsförmedlingen borde anställa mig !:D ett till jobb skapades nyss :P och skivor är fett bra, booklets och små bilder och låttexter som oftast är helt korrekta :D

2010-05-12 @ 14:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0