we are the people that rule the world

Så sitter jag här igen. I skolans bibliotek en torsdagsmorgon med inställd lektion. Rätt så tragiskt, kan tyckas, eftersom jag gick upp 06.00 (okej, mer 06.03) för att jobba med engelskan när jag kunde ha tagit sovmorgon. Kanske man borde ta ansvar och jobba lite med det ändå, men det orkar jag inte. Tar hellre en mental sovmorgon och skriver lite här.

Gårdagen var skön. Spenderade den ett kort tag i skolan (slutade ett, min näst senaste dag ey, kämpigt kämpigt!) och drog sedan hem direkt och lyssnade på musik i timtal. Det är så hiskeligt trevligt att göra sådant, jag skulle vilja låta hela mitt liv passera med att bara ligga i sängen och musik musik musik. Skulle bli rätt problematiskt att leva då kanske, men om man struntar i alla behov som finns lär det ju funka rätt bra. Och fet skulle jag klara mig från att bli, eftersom jag ej lär förtära något, I only have a lack of exercise. Well, kan nog räknas som motion när jag tar upp kontrollen och byter låt om det skulle behövas, ja, det får bli min motion. Yeah you like it. Och det gör jag med, grymt mycket.

Fick även tillbaka Varför-uppsatsen igår. Hade fullkomligt dampat ur om ämnet jag valt (Varför vi bör tänka på miljön), hade skrivkramp i flertalet timmar efteråt och det verkade ju ha lönat sig. Fick MVG på den och min vegetarian/djurättsaktivist/miljökämpe till lärare såg ruskigt glad ut när hon pratade om den. "Fortsätter du såhär får du MVG i slutbetyg." Lycklig gick jag hem, lycklig somnade jag.

Har även tänkt på att jag ej svär särskilt mycket i den här bloggen, vilket är sjukt o-jag. Jag svär som en borstbindare (det är väl så man säger? och i så fall, varför i hela friden säger man så?) i det "riktiga" livet även om jag oftast försöker använda dessa gamla, småtöntiga uttryck som jag använder här. Rätt roligt egentligen, och lite annorlunda. Gillar dock både att svära och att vara lite censurerad. Svordomar är ju faktiskt en del av språket, och bör användas om man vet hur man använder dem på rätt sätt.

Tusan också, nu måste jag gå. Sayonara.

Kommentarer
Postat av: Leila

Svordomar <3

2010-05-06 @ 17:31:21
URL: http://leilahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0