tralala lilla molntuss

Min blogg verkar bli het, känner ni hettan? Okej, det var visst bara mina glödande fingrar som missbrukas lite överdrivet här nu kanske. Eller så är det nog bara någonting positivt, eftersom fler läser = uppdatering är nice? Disk ska klaras av, vilket står högst på listan efter detta inlägg. Jag har blivit så enormt huslig av mig (till och från) sedan jag flyttade hit, åtminstone mer än jag var förr. Händerna är ständigt torra även fast jag smörjer in dem flera gånger varje dag, absolut på grund av diskvatten för jag är ju så sjukt duktig. HEHEHE.

Har även börjat kolla mejlen minst en gång om dagen, eftersom jag skickat in en ansökan om sommarjobb till Orsa kommun (förslagsvis Kulturhuset, Orsayran eller kyrkogården). Nytta med nöje är ju det bästa! Kyrkogården lär bli nice om jag får plats där, då får man ju vara ute. Hoppas bara det inte blir ytterligare en SVENSK SOMMAR, men det lär ju kanske inte vara så troligt med tanke på den globala uppvärmningen. Det är sjukt att ingenting mer drastiskt görs egentligen när man nu verkligen ser hur mycket som påverkas (nästintill rekordkall vinter, extra skumt vårväder, extremt varm period under förra sommaren), att alla bara blundar för problemen som finns. Det verkar tillhöra människans natur att skylla ifrån sig och ignorera sina egna misstag, vi anser att kreaturdjurens metanpruttar är det stora problemet i ozonlagrets förtunning istället för att inse att det är vår utveckling som förstör framtiden (men också nutiden) på vår jord. Hur ologiskt är inte det? Det är också detta jag skrev om i min Varför-uppsats och jag skulle säkert kunna skriva en ny här, men jag hinner inte göra det just nu. Har du någon invändning på detta, feel free to comment.

Och som svar på Leilas kommentar i inlägget extra special super-licious:
Madonna har aldrig varit min grej, varken musiken eller hennes stilbyten eller person. Hon ska dock ha cred för att vara sådant jäklans geni och kunna starta trender och liksom vara "före" med allt. Men not my cup of tea.

Kommentarer
Postat av: beeenjamin!

KÄMPA FÖR MILJÖN! Rösta rödgrönt! Du kommer aldrig våga köra bil igen! :P



jag har hört att det typ ska bli som vid medelhavet här om det fortsätter i samma takt...vilket är hemskt. Så sitter vi vid datorer som drar massa onödig el och sånt för ingen nytta typ :P



heja sommarjobb!

2010-05-10 @ 17:56:44
Postat av: Leila

Okej, alla har olika smak och det är bra, så det är okej om någon inte gillar Madonna försöker intala sig själv xD



Angående den globala uppvärmningen: Ja, vi människor är rätt dumma och hemska varelser egentligen. Förstår inte heller att inget mer drastiskt har gjorts, det är ju sjukt. Tycker att jorden är liiiteliteliiiiite mer värd än pengar, men det kanske bara är jag. xD



Och ja, din blogg är hot as hell! :)

2010-05-10 @ 21:23:54
URL: http://leilahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0