sun sun sun over our bodies

Nu börjar syndromet igen. Icke-bloggandet, menar jag. Problemet är att jag har vid tillfället extremt mycket skolarbete (vad det känns som) att göra just nu, samt ett antal nationella prov kvar. Det ska bli så ofantligt (elefant) ofattbart skönt med lov nu snart, behöver det verkligen, och det tror jag inte att jag är ensam om att påstå. För att kort berätta om vad som pågår i mitt liv och runtomkring det just nu, utöver skolan som tar upp mestadels av tiden, så kan jag nämna att jag är väldigt pepp på en del saker som jag för närvarande vill vara lite hemlig med. När jag tänker efter så är det faktiskt svårt att komma på någonting som inte har någonting med skolan att göra, för nästan allt aktuellt i mitt huvud relateras till denna plats som man tar arbetet hem från. Korta dagar i en byggnad 1,5 mil hemifrån, javisst det är ju skönt och borde vara alldeles prima ballerina, men icke! Mestadels av alla uppgifter och liknande är ju faktiskt uppsatser, bokrecensioner, läxor och dylikt som tas med efter skoldagens slut och slutförs hemma. Ett heltidsarbete kan man nästan säga och det tycker jag nog egentligen inte är helt fel att påstå! Även om lönen istället för pengar är lärdom och kunskap så är den precis som pengar mycket viktig, om inte viktigare än dessa materiella ting som styr vår värld. 

Jag tror dock att jag personligen skulle tycka skolan blev lite lättare med längre skoldagar. Känns sjukt att förespråka sena dagar och vara anti mitt slappa schema, men jag stannar faktiskt hellre längre i skolan där jag faktiskt gör någonting istället för att sova och glo på teve som bara gör en dum. (om det inte är typ Discovery Channel, som dock börjat sacka ner totalt och bli junkteve.)  

En lista på sådant som ska göras klart och ske inom en snar framtid:
Engelska A:
Läsa och reflektera över uppsatser på engelska 31/5
Nationellt prov Muntlig del ?
Matematik A:
Nationellt prov 21/5
Spanska steg 3:
Nationellt prov 26/5
Samhällskunskap A:
Anteckningar i loggbok innan betyg sätts
Uppsats om samhällsproblem (miljöhot?) 1/6

Svenska A:
Läsa ut Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist 2/6
Muntlig presentation av boken 2/6
Estetisk verksamhet, Musik:
Öva in ny låt på okänt instrument så snabbt som möjligt
Uppspel inför SP 9/6

Övrigt
HUSET KOMMER 27/5!!!!!

Som avslutning ska jag kort besvara föregående kommentarer, i inlägget you're my greatest hit:
Benjamin & Leila: Ingenting kan någonsing ske med bara tankar, aktion är det som behövs. Engagera mera.
(och jag skrev förut att jag inte har läst Sagan om Ringen-böckerna Benjamin.)


Kommentarer
Postat av: Leila

Hihih, "elefant" :)

2010-05-20 @ 20:09:08
URL: http://leilahs.blogg.se/
Postat av: Leila

Fuck, jag råkade trycka på "skicka" xD



Aaanyway... Jag glömde vad det var jag skulle skriva :/



Detta skriver jag bara just nu för att undvika att plugga lite inför nationella provet i matte (imorgon! Oo). Btw, så trodde jag att man bara hade nationella prov i trean. Jag blev lite chockad sen xD Intressant? Nej. Men det får du leva med. För jag vet inte vad jag gör just nu. Gah, vilken tönt jag är. Ska sluta nu ("nu" betyder "om typ 20" minuter) och börja plugga.

:)

Lite random.

fördriver tiden

Nej, nu blir jag irriterad på mig själv.

Detta får vara den sista meningen i denna kommentar.

2010-05-20 @ 20:14:06
URL: http://leilahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0