mcs can kiss

Idag är jag glad. Glad för flera olika anledningar, men främst för att jag pratade med Körslaget-läraren angående slutbetyg i kursen och hon tänker ge mig MVG. MVG FÖR FASIKEN, MVG!!! Är så sjukt glad för jag har verkligen kämpat för det här och det borde ju bevisa att jag har åtminstone lite musikalisk talang inom mig? Hehe. Är även glad för en viss person, eller en viss alldeles särskild person gör mig glad är väl ett mer korrekt uttryck.

...och uttryck som tar oss direkt in på matematik! (swooooosh! Såg ni vilket häftigt och utstuderat-fast-ändå-inte-utstuderat ämnesbyte jag gjorde?) Har nationella i matematik A på onsdag. Är fruktansvärt nervös för hur det kommer att gå, för i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte jobbat ordentligt i boken på minst tre veckor. Ska försöka ta igen det nu i helgen dock. Lär nog klara mig helt okej på onsdag ändå, om min nya Felix Felicis-vibe håller i sig.

Har försökt uppdatera min mp3 lite nu, eftersom jag har börjat lyssna i princip varje dag nu och tröttnat lite på gammal musik. Eller försökt och försökt, jag har uppdaterat min mp3. Ut med massor, in med massor. Både gammalt och nytt, en härlig mix som jag faktiskt inte tycker att Mix Megapol har rätten att utge sig för att ha eftersom med gammal musik menar de typ bara Madonnas och Guns N Roses åttiotalslåtar (Var Guns N Roses verksamma då? HEHE detta visar bara hur stor koll jag har på såna band.) och den nya musiken inte kan ses som ny. Är den ny så är den istället sönderspelad (det jobbet har Rix FM stått för) och man tröttnar istället. Jag förstår inte hur man orkar lyssna på kommersiella radiokanaler med kassa pratare och urusel, jobbig reklam med tillgjorda röster. Inte undra på att många ungdomar tycker att svensk musik är åt helskotta, när den enda svenska musik som spelas på radio är den som kommer från Melodifestivalen, Svensktoppen och/eller en helt färdig produkt med ingen äkthet.

Nej nu ska jag sluta vara bitter, jag var ju glad idag sa jag ju. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Leila

Glad att du är glad! :)



Och ja, radio suger. Gör som jag: bojkotta skiten! xD

2010-05-07 @ 20:44:12
URL: http://leilahs.blogg.se/
Postat av: beeenjamin!

håller med om radion som fan! (p3 funkar ibland btw, fast där känner jag inte igen någonting) :P



de är fett sega me dnya låtar! varför ska det vara så? Är det så många rättigheter och kontrakt som ska skrivas under innan de börjar spela populära låtar som inte kommer från sverige? Typ Umbrella, efter ett halvår hörde jag den en gång på radion. Då var dne fett sönderspelad...fast det kanske var det du menade? (nu blire en lång kommentar, u like yeah?)



Förresten är gamla madonna låtar inte så illa! Hennes senaste är däremot äcklig typ. Idé: lyssna på nått jätteäckligt pop-radio-fjortiz grej och hitta dne bästa låten? Typ madonnas bästa låt eller varför inte bengtzing, basshunter? xD



bra att du myser med katten :)

2010-05-08 @ 22:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0