extra special super-licious

Angående både mitt senaste inlägg, kommentarsmikrospokiskaminidebatten samt inlägget innan det föregående:
1. Som jag sa till käraste Benjy häromdagen (närmare bestämt igår om mitt huvud ej är för dimmigt och avlidet av för mycket sömn); längre kommentarer som jag svarar längre på tar jag mer än gärna upp i ett nytt inlägg. Det är härmed en uppmuntran till debatt och diskussioner, eftersom jag annars får leva ensam med mina åsikter och bolla dem fram och tillbaka med mig själv, det vill säga: ingen utveckling lär ske och min bild av saker och ting förblir vinklade från min synpunkt. Med andra ord, vill du delta i mitt spånande så GO FOR IT! Kommentera mera och känn dig delaktig.

2. Hädanefter ska jag försöka att svara på kommentarer med mer "substans" i inlägg eftersom jag dessutom känner att jag börjar få lite torka på vad jag ska skriva om (även om det brukar lösa sig ändå i slutändan) vilket gör att jag härmed bjuder in dig som läsare till att deltaga i och främja diskussioner.

3. Som svar på mitt inlägg "mcs can kiss": 
Leila: Det har jag redan gjort för länge sedan, vilket är ett resultat av min dåliga koll på Madonna, Guns N Roses och vad som spelas på radio just nu. Aktuell populärmusik når mig ofta rätt mycket senare än de flesta, om den ens någonsin gör det.

Benjamin: För det första; tack för kommentaren, den var alldeles supertrevlig. P3 är dock ett hett alternativ som du själv nämnt, och att låtarna är mer okända är väl egentligen det vi är ute efter litegrann här? Jag själv tycker ofta att det kan vara skönt att lyssna på musik som jag aldrig hört förut och inte behöva tänka så mycket, utom när man får en såndär aha!-upplevelse och måste få tag i den låt man just då lyssnar på. På detta sätt lär man sig att hitta ny musik utöver tjänster som Spotify, Pandora och Jango. Dessutom är de som pratar mer äkta, tycker jag ändå. Deras humorprogram lär passa dig dessutom, haha.

Jag har ingen aning om varför de är sega, vi kanske borde skriva brev till Musikstyrelsen om det finns någon sådan? Eller i och för sig så lär de kommersiella radiokanalerna vara bannlysta därifrån eftersom de egentligen är en skymf mot riktig musik. Vem som helst kan bli känd idag, och det är illa. Talang förbises för konstlade röster och förinspelad, konstgjord musik. Många låtar är ruggigt efter, och sådant gillar jag inte. En annan grej jag kom att tänka på nu är den där låten som någon rnb-hiphop-whateverartist kör som fan med som har en sampling av Imogen Heaps Hide and Seek. Det borde finnas krav på att radiopratarna ska berätta om samplingen innan (samma vad det gäller covers) eller efter den nya låten spelas tycker jag. Det känns bra så. Haha.

Har aldrig gillat Madonna. Bara därför jag är så anti. Jag gillar Now you're gone med Basshunter.
Blarfghahahahha




Kommentarer
Postat av: Leila

Jag bara måste: hur kan du inte gilla Madonna?! Oo Hon är en gudinna. <-- Och jag använde punk och ingen smajlis, vilket betyder att jag är fullt allvarlig.



"Talang förbises för konstlade röster och förinspelad, konstgjord musik."

Så fucking sant. Vart är världen på väg..? Oo xD



Ska försöka kommentera mera, nood :)

2010-05-09 @ 19:44:37
URL: http://leilahs.blogg.se/
Postat av: beeenjamin!

efter en sekunds reflektions känns det som att jag inte alls utnyttjar P3 som jag borde! deras hurmor program verkar ju vara bäst, men jag kollar aldrig när de sänds :P hörde "hej hej domstol" en gång när vi åkte bil långt och jag typ dog :P



okända låtar är awesome också, lite jobbigt när missar vad de heter bara! De borde skriva ut låtlistorna i typ flera dagar efter så man kan kolla!



Musikstyrelsen låter great :P man aknske kan fråga dem själva? :P (schyst att jobba med radio btw, låter kul...) dessutom är det inte alls kul att alla "...i got a new sounds...it's more eletronic!" jag gillar ju sånt men nu gör alla så! Hide'n'seek männsikan heter jason derulo och är jättejobbig, blev lite anti när jag hörde att den samplade DEN låten...det borde finnas en helig lista me dlåtar man inte får sampla!!! Och folk borde vara mycket mera öppna med sånt, mer än att bara skriva lite i bookleten som inte läser längre för alla laddar ner musik.



Håller med leila!! hon är gudinna!! Jag gillar hon byter stil hela tiden, det är ju det som är coolt! Lite som Björk, fast mainstream :P och gammal och porrig :P

2010-05-10 @ 17:50:09
Postat av: beeenjamin!

asså, tard...jag skrev jättemycket men klickade på tillbaka knappen och allt blev cepe! :'(

2010-05-10 @ 17:52:04
Postat av: beeenjamin!

men titta^^ den var ju där :D

2010-05-10 @ 17:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0