there is a light that never goes out

Någonting helt ofattbart har hänt. Utomordentligt ordinärt och originellt som aldrig skulle kunna ha skett i en riktig värld! Nåväl, nu kanske jag tar i. Saken är den att under de senaste dagarna har musikdrogerna totalt bytts ut där kvinnorna blivit till män! En studie som jag fört sedan i måndags som går ut på att ha jämfört mina spellistor denna vecka med föregående (som bestod mest av kvinnlig, elektronisk pop) har visat att Mika, Glasvegas, Supertramp och The Smiths/Morrissey har undermedvetet varit populärast denna vecka. Extremt nödvändig information för dig som läsare, I know, men det är ju just det bloggar är till för om man tänker efter. Sharing shitty, unnecessary information with others who really don't give a shit about it but still wants to know.

Ovädret som drabbat hela landet har även dragit över här, om än inte så fruktansvärt som det verkar ha varit i Stockholmsområdet, där tågen fullkomligt "spårade ur" (haha. dålig jag vet, men sådan är min humor.). Det är dessutom väldigt många i min umgängeskrets (och några strax utanför) som ändå envisas med att besöka vår huvudstad. Varför kan man inte vänta? Är girigheten efter shopping verkligen så stor? Kolla bara in www.sj.se. Det första man möts av är en stor ruta där det står information om inställda tåg. Borde inte det vara ett varningstecken? Åk med Dalatrafiks bussar istället, säger jag till er som bor här. De kommer iallafall någorlunda i tid och får använda dubbdäck till skillnad från de mer sydliga bussarna...

Naturkunskap och matteplugg väntas ikväll. Jag är inte ett dugg pepp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0