looking for gold

Gårdagen flöt på som dagarna gör, ingenting händer så lördagens största nöje var en tur till Mora där vi utforskade Ö&B samt Ica Maxi. Som alltid när man befinner sig inne på någon av landets alla Maxi försvann timmarna fortare än en katt som skyr elden. Hur som helst, jakten efter en bra (och förhoppningsvis billig) hårfärg påbörjades i det stora varuhuset. Detta skulle bli en utmaning av högre rang än att hitta en nål i en höstack, tänkte jag. Jag letade så länge och hittade så många saker på vägen att jag totalt glömde vad jag var ute efter och kom av mig helt. Istället stod jag och suktade efter The Sims 3 som nu säljs ut för 399:- i det stora varuhuset... Spel- musik- och filmavdelningen är nog den del som alltid tar längst tid för mig (även om avdelningen för ljus- och ljuslyktor  är en stark kandidat, jag skulle kunna stå i timmar och lukta på alla olika doftljus, Ferdinand-style.)

När vi sedan placerat oss i bilen efter att ha låtit hunden skita högst upp på en snöhög i sådan storlek att man nästan skulle kunna kalla den ett fjäll, så puffade vi iväg i godan ro, nöjda över dagens äventyr. Färden bar sedan av till en antikaffär i Morkarlby där skivspelare från 40-talet, 1800-talstavlor och en orientalisk halsring slogs om uppmärksamheten. Därinne blev jag totalsåld på en radio som man kunde få in alla möjliga radiokanaler på, ända från Motala till Moskva och Zürich. Tyvärr var den alldeles för dyr för en tunn plånbok som min. Antikaffären lämnade vi sedan efter att ha gjort av med 40 svenska riksdaler efter närmare två timmars tittande. En bok och en kniv införskaffades ("Den här måste vi ha i bilen, ifall vi råkar hamna uppochner och måste skära av oss bältena" sa min far. Varför inte bara trycka på knappen?). 

Efter dagens lilla äventyr i Mora kom jag underfund med att hårfärg skulle köpas. Jag gick till Ica Nära och till min lycka hittade jag min vanliga hårfärg till ett billigare pris än självaste Ica Maxi! En timme senare fick jag den nyans jag så länge suktat efter. Tänk vad mycket lite färg kan göra.

(Och eftersom Melodifestivalen började igår så måste jag ju kommentera den också. Alla låtar sög, stylingen sög och Tuna får skämmas lite (Orsa får skämmas mer nästa vecka med Kalle & co). En snubbe verkade påverkad och Salem var allmänt fin. Den jag skickar till final blir ändå Dolph.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0