i have built a treehouse

Alla hjärtans dag idag. Många ser denna dag på helt olika sätt, vissa gör allt för att uppvakta sitt hjärtegull på Valentindagen med rosor, tända ljus och en fin middag. Kanske till och med en ask choklad. För mig är detta bara ännu en klichéfylld dag som butikscheferna kommit på för att tjäna extra mycket pengar. För hur speciellt romantiskt är det egentligen när man "tvingas" ge sin älskling (kan mycket väl vara en nära vän eller familjemedlem också) någonting fint på en särskild dag om året? Är det inte finare att istället ge någon någonting när som helst, bara för att man tänkte på just den personen när man hittade detta något och kände en stark vilja att ge tinget till en särskild person? Det är åtminstone vad jag tror. Överraskningar skapar så mycket mer!
Även om ett litet mini-firande kanske skulle vara trevligt ibland på alla hjärtans dag, så tycker jag inte att det ska göras av tvång. Det blir så mycket tråkigare och mer opersonligt i så fall.

Idag åkte vi alla utom katten till Sälen för en endagsvisit. Turen dit tog närmare två timmar, men vilken utsikt och miljö! Helt ofattbart. Jag tycker ändå att utsikten som vi får där vi ska bygga huset slår det mesta, det har man märkt nu när vi gjort dagens utflykt längs bland annat Våmhus, Älvdalen och diverse andra små "byar". Stannade på en grillkiosk strax utanför Älvdalen som var klädd i Lars Kristerz-affischer. Sött, och de hade god korv.

Sovmorgon imorgon och handboll på tisdag. Nicenice. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0