við siglum í land

Att skriva någonting långt brukar jag ju egentligen vara utomordentligt totalt genialisk på att göra, men vad är det egentligen som händer? Jag rimmar och trimmar och hummar och trummar och vet inte riktigt vad jag gör egentligen. Började skriva på en turismuppgift jag fick för två månader sedan, men hey, bättre sent än aldrig. Har trots allt tid på mig ända fram till sommarlovet så är ganska ball som tagit tag i det nu! Om jag får säga det själv, åtminstone.

Idag fick vi en ny engelskalärare, den tredje i raden efter att jag flyttat till "the middle of nowhere", och hon gjorde intryck på mig direkt. Jag har länge tänkt på framtiden, vad jag vill bli och vad jag vill göra, vem jag vill bli och vem jag kommer att vara. Nu öppnades mina ögon plötsligt och jag insåg det direkt; jag vill bli som henne. Bitarna föll liksom på plats. Hon har bott i världens alla hörn efter att som nittonåring (tror jag det var) ha åkt till Grekland som au pair (okej au pair kanske man kan skippa...), lärt sig nästan tvåsiffrigt antal olika språk och mött minst lika många kulturer i sitt yrke som flygvärdinna. Flygvärdinna. Ja. Det skulle vara rätt awesome.

Tog ett traditionsenligt besök till biblioteket och kom hem med flertalet manliga klassiker; Gärdestad, Smiths och Elvis. Blir att stanna uppe halva natten (om jag orkar) och lyssna, det är ju för fasiken lov nu! Och jag ska plugga. Matte och turism, det senare består endast av en uppgift där jag ska skriva om ett resmål; dess historia, kultur och olika turismaspekter, Maslows behovstrappa och så vidare. Har redan hunnit skriva ett a4 på datorn om bara historia, så det lär bli ett ganska så långt arbete. Jag hoppas det blir bra, och det tror jag också. Och ja, matten SKA jag ta tag i och hålla tummarna för att jag fattar hemuppgiften!

Borat på tablån ikväll, kanske att se? Nåväl, det blir så om det blir så. Bestämmer mig ju aldrig när det gäller någonting. Är verkligen dålig på att planera och bestämma saker hehe, men när jag väl bestämt mig då JÄVLAR! Har dessutom tjänat lite vuxenpoäng den här veckan, lämnat in cv lite överallt i Mora och Orsa och idag har jag dammsugit + diskat. Nåja, lyckas jag ej som flygvärdinna så kan jag ju alltid bli hemmafru. Haha!
Trevlig kväll nu va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0