oh fascination

Jerryperry ligger vid mina fötter, tack och lov för annars ska han bara klättra på mig så fort jag inte klappar honom. Snacka om kelsjuk man kan vara haha! Idag har jag varit hemma mycket, slutade 11.20 och åkte hem direkt för att vara hundvakt + plugga svenska och engelska. Ligger i som tusan nu efter några veckors slacker-tid, så det är väl inte mer än nödvändigt I guess. Skriver iallafall en argumentation för svordomar på engelskan och ett arbete om Karin Boye på svenskan (har ett vagt minne dock av att jag har "forskat" (fult ord) om henne tidigare? Well, bara lättare då.). Har iallafall valt henne nu för att hon var så provokativ med sin homosexualitet och sina starka åsikter under en tid då kvinnors rösträtt precis uppdagats. Det är lite knepigt det där med jämlik- och jämställdhet, att det gått så lång tid sedan detta och att det ändå är svårt för en kvinna att ha samma möjligheter och förutsättningar i livet som en man. Lika lön för lika arbete ska det väl ändå vara? Samtidigt är Sverige världens mest jämställda land och det finns fortfarande massvis att klaga på här. Å andra sidan är vi födda som man och kvinna och inte bara män eller bara kvinnor, vad jag försöker säga med det uttalandet är att vi är menade att vara olika, det finns en poäng med att män är starkare och kvinnor kanske lite klokare. Vad den är har jag inte listat ut ännu, om jag någonsin kommer göra det.. Jag har dock en tanke om att det handlar om att man ska dras till sin egen motsats? Att man letar efter det man själv saknar och att det är någon slags uråldrig funktion för att vi ska söka oss till och lockas av det motsatta könet som vi ju faktiskt är menade att föröka oss med.

På något sätt har detta dock hamnat lite "snett" i utvecklingen, annars skulle homo- eller bisexualitet aldrig ha uppdagats, right? Men våra hjärnor har gått en bit från sitt primitiva, forna jag och utvecklat fler känslor samt en mindre könsdrift, idag behöver vi inte skaffa tio barn för att vara säkra på att de ska ta hand om oss i framtiden eller att vår utveckling ska gå framåt, samtidigt finns preventivmedel som även dessa har kommit fram i takt med att sex inte är någonting man har för att avla en avkomma. Människan är mer driven av känslor än att föröka sig idag, och det är också därför man inte skaffar barn med vem som helst. För min egen del bryr jag mig inte det minsta om Fredrik Reinfeldt skulle vara bög, hur skulle det kunna förändra hans sätt att styra vårt avlånga land? Nej just det.

All kärlek är vacker, så länge den är äkta. Det är min syn på detta och allt jag skrivit idag är även mina egna teorier, vetenskapligt och evolutionärt korrekta eller ej.

Just a thought.

Nästa steg i evolutionen?

Kommentarer
Postat av: Emelieeeeee

sexy mama!

2010-05-07 @ 23:24:36
URL: http://thisieemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0